منوی دسته بندی

بهترین دستگاه حفره یاب 2022

بهترین دستگاه حفره یاب

بهترین دستگاه حفره یاب کدام است

یکی از مواردی که در پیدا کردن دفینه های ارزشمند و قدیمی می تواند به کاوشگران کمک کند ، حفره ، تونل ، اتاقک و ورودی های است که در محل دفن دفینه ها وجود دارد. کاوشگران حرفه ای از سیستم های پیشرفته ای به نام دستگاه حفره یاب استفاده می کنند تا این فضا های خالی را تشخیص دهند. اگر شما هم علاقه مند به آشنایی با بهترین دستگاه حفره یاب هستید در ادامه با ما همراه شوید تا در مورد حفره یاب ها بیشتر بدانیم.

کاوش با دستگاه فلزیاب یا طلایاب یکی از هیجان انگیزترین فعالیت هایی است که افراد زیادی را جذب خود کرده است و هزاران نفر در جهان روزانه با دستگاه فلزیاب کاوش می کنند. این فعالیت هم جنبه تفریحی دارد و هم به عنوان شغل و حرفه برای کاوشگران حرفه ای محسوب می شود.

پیدا کردن طلا و دفینه از دیر باز در بین مردم جهان رواج داشته و امروزه به لطف تکنولوژی موفقیت در این عرصه بسیار راحتر و حرفه ای تر شده است. اگر با فلزیاب ها آشنایی ندارید می توانید مقاله دستگاه فلزیاب چیست و چه کاربردی دارد را مطالعه کنید.

دستگاه حفره یاب چیست

اگر بخواهیم تعریفی کلی از حفره یاب داشته باشیم ؛ به دستگاهی که قابلیت تشخیص فضا های خالی و نامتعارفات زیر زمین را داشته باشد حفره یاب می گویند. این دستگاه ها به اسم اسکنر تصویری ، اسکنر حفره یاب ، گنج یاب تصویری یا فلزیاب تصویری نیز معروف هستند.

بهترین دستگاه حفره یاب
بهترین دستگاه حفره یاب

این فضا های خالی در گنج یابی شامل ورودی کار ، اتاقک ها ، سنگ چین ها ، راهرورها ، تونل و … می شود. دستگاه حفره یاب با توجه مدل و شرکت سازنده آن می تواند امکانات و قابلیت های زیادی داشته باشد ولی به صورت کلی نتیجه خروجی حفره یاب ها به صورت تصاویر سه بعدی و قابل درک می باشد که اپراتور می تواند به کمک نرم افزار های خاصی تجریه و تحلیل کند.

انواع دستگاه حفره یاب :

دستگاه هایی که امروزه وجود دارد و افراد می توانند با استفاده از آن ها حفره ها را تشخیص دهند به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

  • حفره یاب بوقی پالسی
  • حفره یاب تصویری

حفره یاب های بوقی موقع اسکن یه نقطه اگر فضای خالی را تشخیص دهد به صورت بوق به اپراتور هشدار می دهد اما حفره یاب های تصویری که از سنسور های مگنومتر یا جی پی آر استفاده می کنند جزئیات و اطلاعات محیط اسکن شده را به صورتت تصاویر سه بعدی در اختیار کاوشگر قرار می دهد و اپراتور می تواند با کمک نرم افزار هایی مانند ویژوالایزر عمق ، ابعاد و … اهداف را به صورت تقریبی به دست بیاورد.

بهترین دستگاه حفره یاب
بهترین دستگاه حفره یاب

بهترین دستگاه حفره یاب برای اسکن

در بازار داخلی از اسکنر تصویری در مدل های مختلف وجود دارد که هریک امکانات خاص خود را دارند. رایج ترین مدل ها شامل اسکنر سوپر سنسور (دو سنسور به صورت عمودی) و اسکنر مگنومتر 4 ، 8 و 16 سنسوره (لایو اسکن ، لایو ویدیو) است.

سوپرسنور ها دارای قابلیت فیلم برداری زنده نیست اما با دقت بیشتری برای تصویر برداری از سطح مورد استفاده قرار میگیرد. اسکنر ها با توجه به کیفیت و تعداد سنسور ها دارای عمق کاوش حداکثر 25 هستند. اگر به دنبال بهترین دستگاه حفره یاب تصویری هستید باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • عمق کاوش بالا
  • ثبات و پایداری بالا در انواع محیط های کاوش
  • امکان ارائه تصویر به صورت زنده از زیر زمین
  • سیستم تفکیک هوشمند با راندمان بالا
  • قابلیت اتصال به لپ تاپ و تبلت و کارکرد به صورت بیسیم
  • بهره مندی از سنسور های پیشرفته و حساس
  • قابلیت کارکرد با انواع سنسور و کویل در سایزهای مختلف
  • رابط کاربری آسان
  • سازگاری با شرایط اقلیمی و جنس خاک ایران
  • گارانتی و خدمات پس از فروش
فلزیاب شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید